N-Allo verhoogt tevredenheid met Calabrio

N-Allo verhoogt tevredenheid met Calabrio
  • 11 juni 2025
  • Kel Koenen

De Belgische klantcontactspecialist N-Allo ziet forse verbeteringen in personeelsplanning en medewerkerstevredenheid dankzij de inzet van Calabrio Workforce Management.

N-Allo, actief met honderden medewerkers op vijf locaties, heeft zijn planningsproces grondig vernieuwd met Calabrio Workforce Management (WFM). De software helpt het bedrijf efficiënter te plannen in een complexe omgeving van meerdere talen, klanten en kanalen. ‘Met Calabrio hebben we een flexibel platform dat meeschaalt met onze organisatie en ons helpt om zowel klant- als medewerkertevredenheid te verhogen’, zegt Dieter Dooms, controlling & workforce manager bij N-Allo.

De overstap naar Calabrio volgde op een selectieproces waarin vooral gebruiksvriendelijkheid, realtime dataverwerking en flexibiliteit zonder maatwerk de doorslag gaven. De invoering vond plaats zonder verstoring van de dienstverlening, mede dankzij de goede integratie met het gelijktijdig ingevoerde communicatieplatform.

Ook Calabrio toont zich tevreden met de samenwerking. ‘Met onze oplossingen kunnen bedrijven zoals N-Allo de dynamiek en uitdagingen die meertaligheid en multikanaal-omgevingen met zich meebrengen uitstekend het hoofd bieden’, aldus Peter van Ditmarsch, territory sales manager Benelux.

N-Allo plant de komende tijd verdere optimalisaties zoals scenario-analyse op basis van forecastgegevens, zodat er sneller kan worden ingespeeld op veranderingen in klantvraag of personeelsbeschikbaarheid.

comments powered by Disqus