PZC en De Merwelanden digitaliseren servicedesk

PZC en De Merwelanden digitaliseren servicedesk
  • 11 juni 2025
  • Kel Koenen

Zorgorganisaties PZC Dordrecht en De Merwelanden hebben hun IT-servicedesk gedigitaliseerd met TOPdesk. De software zorgt voor minder telefoontjes en meer overzicht, waardoor zorgmedewerkers sneller geholpen worden.

‘TOPdesk brengt rust, overzicht en snelheid in het proces’, stelt Sandor Boots, Business Development Manager Healthcare bij TOPdesk. Waar meldingen eerder telefonisch of per mail binnenkwamen, kunnen zorgmedewerkers deze nu eenvoudig digitaal indienen en volgen. Dat maakt prioriteren eenvoudiger en verlaagt de werkdruk voor de IT-afdeling.

De livegang is een gezamenlijk resultaat van de intensievere samenwerking tussen PZC Dordrecht en De Merwelanden op het gebied van ondersteunende diensten. ‘We merkten dat we behoefte hadden aan overzicht en structuur’, zegt Jaimy Valk, projectleider Bedrijfsondersteuning. ‘TOPdesk maakt meldingen inzichtelijk en medewerkers volgen zelf de status. Zo houdt de IT-afdeling meer tijd over voor complexe vragen.’

Na de succesvolle implementatie binnen de ICT wordt nu gewerkt aan uitbreiding naar facilitaire processen.

comments powered by Disqus