Supermetrics neemt Relay42 over

Supermetrics neemt Relay42 over
  • 19 juni 2025
  • Tamara de Vos-Vlot

Supermetrics, een internationaal platform voor marketingdata, heeft het Nederlandse Customer Data Platform (CDP) Relay42 overgenomen. Met de acquisitie ontstaat een platform dat dataverzameling, analyse en activatie in één oplossing verenigt.

Relay42 biedt realtime personalisatietechnologie die klantdata koppelt aan digitale en fysieke kanalen zoals e-mail, websites en programmatic advertising. Door deze technologie te integreren met de analysetools van Supermetrics ontstaat volgens beide bedrijven een end-to-end marketing intelligence platform.

Realtime en AI-gestuurd
Supermetrics-topman Anssi Rusi stelt: ‘Met de overname van Relay42 combineren we realtime data met AI-besluitvorming en cross-channel optimalisatie.’ Relay42-CEO Christiaan van der Waal voegt toe: ‘Relay42 helpt organisaties om versnipperde klantdata om te zetten naar gepersonaliseerde klantreizen. Nu we onderdeel worden van Supermetrics, kunnen we onze capaciteiten inzetten bij duizenden marketeers wereldwijd. Daarnaast versterken we Relay42 met het rijke aanbod van Supermetrics als het gaat om data-integratie, performance marketing, e-commerce, CRM en first-party data.’

Klantgericht platform
Het gecombineerde platform richt zich op marketingteams die klantdata dynamisch willen inzetten. Klanten kunnen binnenkort gebruikmaken van onder meer AI-gestuurde workflows en geautomatiseerde klantreisoptimalisatie.

Foto: Christiaan van der Waal (l) en Anssi Rusi

comments powered by Disqus