Aldi rolt loyaliteitsprogramma uit in heel België

Na een succesvolle testfase introduceert Aldi zijn loyaliteitsprogramma in alle Belgische vestigingen. Klanten kunnen hiermee punten sparen en inwisselen voor kortingen of gratis producten.
Vanaf eind juli wordt het spaarprogramma stapsgewijs uitgerold in de 440 Belgische winkels van de discounter. Volgens Aldi kunnen klanten via de website nagaan waar ze al punten kunnen sparen. Tegen het einde van de zomer moet het programma landelijk beschikbaar zijn.
Via bestaande app
Het loyaliteitsprogramma is geïntegreerd in de bestaande Aldi-app. ‘We willen het voor onze klant zo gemakkelijk mogelijk houden’, zegt Isabel Henderick, Managing Director Marketing & Communicatie bij Aldi België. Klanten hoeven enkel hun Aldi-profiel aan te maken en bij de kassa een QR-code te scannen. Punten worden automatisch toegevoegd na elke aankoop.
Extra beloningen
Naast standaardpunten kunnen klanten bonuspunten verdienen door specifieke producten te kopen of bepaalde ‘challenges’ te voltooien. Welke producten daarvoor in aanmerking komen, staat vermeld in de app. De gespaarde punten zijn in te ruilen voor kortingsbonnen of gratis artikelen.
Een bijkomend voordeel van het programma is het digitale kasticket. ‘Enkele seconden na het afrekenen staat je kasticket automatisch op je Aldi-profiel’, aldus Henderick.
Beeld: Aldi België
