Customer Contact Congres lokt meer dan 300 deelnemers

Het Customer Contact Congres, dat donderdag in Grimbergen plaatsvond, heeft meer dan 300 deelnemers gelokt. Er werden ook tal van awards uitgereikt. De organisatie blikt tevreden terug. Op het congres werd ook de nieuwe rebranding van de organisator voorgesteld.
De plotse sneeuw die donderdag over België viel – blijkbaar een traditie op het Customer Contact Congres het hield de bezoekers niet tegen om naar de kleurrijke en vlot bereikbare evenementenhal Hi! In Grimbergen – met zeer ruime parking - af te zakken. Met 322 deelnemers spreekt de organisatie van een topeditie. Ze konden genieten van een rijkgevuld programma, met ook heel wat nieuwtjes en primeurs.
Nieuwe locatie
De organisatie blijkt heel tevreden terug op het event. 'We zijn inderdaad zeer tevreden', zegt Sandra Rens, algemeen directeur van Customer Contact & CXForum. 'De nieuwe locatie was een shot in de roos. Onze premium partners – en natuurlijk ook de keynote sprekers - hadden echt hun best gedaan om inspirerende case te brengen, vaak samen met hun klant. Zo hebben we het graag. Het waren stuk voor stuk inspirerende invalshoeken, stof tot discussie tijdens de netwerkmomenten.'

Sandra Rens (r)
Inpirerende lezingen
Tijdens de dag waren er tal van inspirerende cases en lezingen van keynote sprekers. Het waren stuk voor stuk inhoudelijk sterke lezingen – vaak met een vleugje humor. De bezoekers konden nadien ook vragen stellen. Er was ruimte voor dialoog. Tijdens het congres waren er ook een aantal primeurs, zoals de nieuwe rebranding van het Customer Contact & CXForum. Ze presenteerde een flitsend en vernieuwend filmpje waarin hun nieuwe, kleurrijke imago er uit springt. 'Tijdens het congres hebben we ook onthuld dat we voortaan “officieel” door het leven gaan als Customer Contact & CXForum', zegt Sandra Rens. 'We staken ons logo in een nieuw kleedje, kozen voor een sprekende baseline en gaan met onze raad van bestuur voluit voor onze Belgische federatie. We menen het.'
Handige app
Via een handige app die de bezoekers vooraf al konden downloaden konden de deelnemers zich vlot door het programma loodsen en kregen ze tijdens het event relevante updates. Via de app kon je ook vlot afspraken maken op het event. Tijdens de middag kregen de deelnemers een uitgebreide walking dinner. Een ideaal moment om volop te netwerken.
Awards
Zoals elk jaar worden er op het Customer Contact Congres ook awards uitgereikt. 'Er waren zeven awardwinnaars, zij zijn de échte stars', benadrukt Rens. De award Communicatie ging naar Bart Justé (VAB), de award Digitale nieuwsgierigheid naar Mathias De Weert (N-Allo), de award Efficiëntie naar Louis Grauwels (VAB), de award Empathie naar Robby Donne (Proximus), de award Teamplayer naar Noella Alders (DHL) en de award Extra Mile naar Thierry Chovau (DHL) en Marc Moeskops (Mazda).

De Awardwinnaars
Awardwinnaar Bart Justé (VAB) blijkt tevreden terug op het congres. 'Ik vond het een boeiende dag. Interessant om te zien wat er op vlak van AI al allemaal mogelijk is, maar vooral om te zien wat er nog allemaal op ons afkomt. Om het met een titel van één van de stand-up comedy shows van Alex Agnew te quoten: Interesting times.'
Ook volgend jaar vindt er een congres plaats - blokkeer hiervoor alvast 24 november 2026 in de agenda.
