Imke Walenberg nieuwe hoofdredacteur Twinkle

Twinkle krijgt per 1 januari 2026 een nieuwe hoofdredacteur. Imke Walenberg wordt verantwoordelijk voor zowel de online- als printuitgaven van de e-commercetitel.
Walenberg vervulde sinds de zomer al de rol van hoofdredacteur ad interim bij Twinkle. Zij volgt Daniel Verheij op, die in juni 2025 vertrok. Als hoofdredacteur neemt Walenberg de leiding over alle redactionele uitingen van Twinkle, waaronder de jaarlijkse Twinkle100. Daarnaast speelt zij een rol bij de organisatie van events die onder de titel vallen.
‘E-commerce verandert snel, en juist daarom moet Twinkle niet alleen verslag doen, maar echt vooruitkijken’, zegt Walenberg. ‘Ik wil dat de titel weer een herkenbaar gezicht krijgt, met meer ruimte voor de mensen achter de ontwikkelingen.’
Met de benoeming van Walenberg is het redactieteam van Twinkle weer volledig. Het team bestaat uit Imke Walenberg (hoofdredacteur), Danielle Scheffer (eindredacteur) en Jelle Kempe (redacteur).
Peter van Balsfoort, CEO van BBP Media, laat weten: ‘Imke brengt een unieke combinatie mee: haar ervaring bij MarketingTribune, haar aanhoudende rol als hoofdredacteur van Marketingfacts én haar frisse blik op e-commerce. Die kruisbestuiving binnen ons portfolio is precies wat Twinkle nu nodig heeft. Ze weet wat er speelt in de bredere marketing- en retailwereld én kan dat vertalen naar relevante, toekomstgerichte vakjournalistiek.’
Over Walenberg
Walenberg heeft ruim vijftien jaar ervaring in content, PR en communicatie. Ze studeerde Taal- & Cultuurstudies en Mediëvistiek aan de Universiteit Utrecht en is oprichter van het lifestyleplatform Daily Cappuccino. Ook was zij eerder als docent verbonden aan hogeschool TIO.
