Transcom wint drie ECCCSA-awards

Transcom wint drie ECCCSA-awards
  • 26 november 2025
  • Kel Koenen

Transcom heeft tijdens de European Contact Centre & Customer Service Awards (ECCCSA) een gouden, zilveren en bronzen onderscheiding in de wacht gesleept. De jury prees met name de prestaties van Transcom Egypt, dat samen met TUI en Samsung Nordics uitblonk in Europese klantenservice. De prijzen onderstrepen de groeiende rol van het offshoringhub binnen Transcoms internationale CX-strategie.

Transcom is opnieuw in de Europese schijnwerpers gekomen met drie onderscheidingen bij de ECCCSA, de grootste en langstlopende awardshow voor klantcontact in Europa. Tijdens de jubileumeditie, die dit jaar voor de 25e keer plaatsvond, werd de dienstverlening vanuit Egypte meerdere keren bekroond. Samenwerkingen met TUI en Samsung Nordics leverden zowel een gouden als een zilveren award op.

De jury kende Transcom Egypt en TUI de Gold Award voor ‘Best Customer Service into Europe’ toe. Daarnaast ontvingen Transcom Egypt en Samsung Nordics de Silver Award voor ‘Best Retail Customer Service into Europe’. Het brons ging naar het Transcom-team voor Innovation & Operational Enhancement in de categorie Best Supporting Team.

Volgens Marieke Smidt, CEO van Transcom EMEA, bevestigen de prijzen de kracht van de teams en de waarde van strategische partnerships: ‘Deze erkenning behoort toe aan onze mensen, het hart van Transcom.’ Zij benadrukt dat technologie en menselijkheid hand in hand gaan: ‘Samen zetten we stappen om klantbeleving te verbeteren met de juiste mix van technologie en menselijk oordeel – human operations, empowered by AI.’

‘De kwaliteit van de inzendingen laat zien hoe snel het vakgebied zich ontwikkelt’, stelt Professor Moira Clark, voorzitter van de ECCCSA-jury. ‘Onze jury beoordeelt volledig onafhankelijk en over landsgrenzen heen. De winnaars van 2025 vertegenwoordigen echt het beste van het beste.’

Voor professionals in klantcontact en CX is de prestatie van Transcom Egypt een opvallende ontwikkeling. Het centrum geldt steeds meer als strategische spil binnen Transcoms offshoringmodel, mede dankzij zijn meertalige workforce en technologie-gedreven infrastructuur.

comments powered by Disqus