Topic: Customer Experience
Toekomst klantrelaties schuilt in nieuwe vormen van interactie
  • 01 maart 2017
  • Gastauteur

Toekomst klantrelaties schuilt in nieuwe vormen van interactie

De 'consumerisation' van markten, de sterke en voortdurende groei van e-commerce en de overstap naar digitaal voor alle aspecten van de klantervaring, heeft vanzelfsprekend geleid tot een explosie in het aantal interacties tussen merken en consumenten. De vraag die de meeste bedrijven zich in reactie hierop stellen, is: 'Hoe kan ik deze ontwikkeling aanpakken zonder mijn merk minder aantrekkelijk te maken of de kwaliteit van mijn klantervaring te verminderen?'

Digitale transformatie: meer dan leiderschap
  • 15 februari 2017
  • Lotte Willemsen

Digitale transformatie: meer dan leiderschap

Een simpele zoekopdracht over 2016 levert maar 124.000 hits op als je ‘digital transformation’ combineert met de term ‘customer experience’. De combinatie met ‘leadership’ levert een veelvoud aan hits op: 785.000 in totaal. Als het over digitale transformaties gaat, ligt de focus op goed leiderschap. Dat blijkt ook uit de inhoud van de vele rapporten die zijn verschenen over het onderwerp. Deze richtten zich vaker wel dan niet op de vraag hoe CEO’s, CTO’s of COO’s digitale transformaties moeten leiden. Een vraag die meestal wordt beantwoord aan de hand van succesverhalen over hoe leiders van uiteenlopende organisaties digitale transformatie managen…

Srprs.me: 'Onze NPS ligt structureel op +58'
  • 31 januari 2017
  • Redactie

Srprs.me: 'Onze NPS ligt structureel op +58'

De wintermaanden mogen dan bekendstaan als donker, voor velen is dit dé ideale periode om vakantieplannen te smeden. Alleen al de gedachte aan reizen zorgt immers voor wat verlichting. Intussen versterkt een groeiend aantal avonturiers - mensen die geen uitgestippelde trip willen maar voor wie ontdekken en ervaren voorop staat - dit beeld. Zo stuurde srprs.me in 2016 meer dan 25.000 reizigers de wijde wereld in, een verdubbeling ten opzichte van het jaar daarvoor. De honger naar groei blijkt bovendien grenzeloos: na Nederland en België wil de online reisaanbieder nu verder uitbreiden naar Duitsland, Engeland en Scandinavië. En route!

Prettige feestdagen!
  • 21 december 2016
  • Paul Iske

Prettige feestdagen!

We bevinden ons in de periode rond de feestdagen en dat maakt velen van ons, inclusief ondergetekende, tot een fanatieke consument. Ik merk wel dat mijn eigen koopgedrag is veranderd: vroeger ging ik de winkel in en liet me graag verrassen en overtuigen om iets te kopen voor mijn gezin, familie en vrienden. Maar mijn koopgedrag verandert: de kinderen geven steeds duidelijker signalen wat ze wel en niet willen hebben. In toenemende mate betekent dat elektronicagerelateerde zaken en uitbreidingen van bestaande verzamelingen (LEGO, Star Wars, Friends), terwijl mijn echtgenote blijft aangeven dat ‘ze eigenlijk alles al heeft’. Iets waar ik overigens nooit last van heb gehad...

Even voorstellen...
  • 14 december 2016
  • Lotte Willemsen

Even voorstellen...

Als zesjarig meisje had ik de eer een bekende zanger te ontmoeten. Hij zong in een musical, en samen met andere kinderen mocht ik tijdens de voorstelling een dans uitvoeren. In de pauze deelde hij aan alle kinderen een handtekening uit. 'Hallo, ik ben Marco. Dans je ook mee in de voorstelling?', vroeg hij toen ik aan de beurt was. Er volgde een kort gesprekje en aan het einde gaf hij mij de felbegeerde handtekening. Met een getekend poppetje ernaast, want ik wilde ook nog die ‘tekening’. In de musical speelde nog een bekende Nederlander die minder open stond voor contact. Hij deelde wel handtekeningen uit, maar stelde zich niet voor. En voor een praatje had hij geen tijd. Marco maakte wel tijd voor een praatje, waardoor ik een echte fan werd. De ‘tekening’ van Marco heeft jaren boven mijn bed gehangen.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven