Topic: Strategie
Zo vinden jouw medewerkers de verbinding met de klant
  • 25 augustus 2017
  • Redactie

Zo vinden jouw medewerkers de verbinding met de klant

Bedrijven als Ikea, Disney en Apple begrijpen hoe belangrijk het is dat hun medewerkers een emotionele klik krijgen met hun klanten. Met gedragstraining kun je ervoor zorgen dat ze alles halen uit het klantcontact, wat een belangrijk onderdeel is van de zoektocht naar memorabele klantbelevingen. Het is misschien lastig om mensen aan te moedigen hun gedrag te veranderen. Daarom zet klantcontactadviseur John Aves op een rijtje welke gedachten achter dit soort trainingen schuilen.

Klantfocus in het digitale tijdperk
  • 26 juli 2017
  • Redactie

Klantfocus in het digitale tijdperk

Het hebben van een consistent merkgeluid is niet eenvoudig. Zeker niet in het digitale tijdperk. De brede interacties die klanten hebben met een merk - van het online bekijken van een product tot het volgen van posts op Snapchat en het bellen naar de klantenservice - zorgen voor fragmentatie en maken het complexer voor merken om de connectie met consumenten aan te gaan. McKinsey komt tot vijf vragen die bedrijven zichzelf moeten stellen om te bepalen of ze de klant daadwerkelijk voorop stellen.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven