Daikin zet in op digitale transformatie CX

Daikin zet in op digitale transformatie CX
  • 3 september 2021
  • Redactie

Airco-gigant Daikin heeft The Vally gekozen voor een transformatie van de digitale klantreis en om complexe materie geschikt te maken voor de consumentenmarkt. Daarnaast zijn er diverse plannen om de exposure van Daikin onder de doelgroep van customers verder te vergroten.

Daikin is gespecialiseerd in airconditioning en warmtepompen. Het bedrijf heeft 100 jaar ervaring op het gebied van in-huis klimaatbeheersing. Bij het grote Nederlandse publiek heeft Daikin de afgelopen jaren aan bekendheid gewonnen als sponsor van schaatsbond KNSB.

De markt van energiezuinige klimaatoplossingen is hard aan het groeien, volgens Daikin.

Mede als gevolg van het veranderende klimaat en Europese doelstellingen op het gebied van duurzaamheid hebben de airconditioning en warmtepompen ook hun weg gevonden naar de privéwoning.

Edwin Hoogerwerf, managing director Daikin Nederland: ‘Daikin richt zich van oudsher voornamelijk op de zakelijke markt, maar inmiddels hebben we ingezet op een forse groei in de consumentenmarkt. Daartoe heeft Daikin Nederland de handen ineengeslagen met The Valley, die mij wisten te overtuigen met sterke soortgelijke cases. Het bureau gaat de digitale transformatie strategisch en operationeel begeleiden. Ik kijk uit naar de samenwerking.’

Jesse Timmermans, Lead UX The Valley: ‘Of je nu wilt verduurzamen of een prettiger leefklimaat wil creëren voor je gezin, de aanschaf van warmtepompen en andere in-huis klimaatoplossingen is een complexe klantreis. Daikin is een sterk merk met veel technische kunde. Wij gaan met Daikin met slimme, relevante interacties de gehele klantervaring naar het volgende niveau tillen.’

comments powered by Disqus