Mitel koopt call recording-specialist
Oaisys, leverancier van geïntegreerde call recording- en quality monitoring oplossingen, behoort sinds kort tot het portfolio van Mitel. Met deze overname breidt de aanbieder van Unified Communications-software zijn positie in de contactcenterbranche verder uit.
Na de recente fusie met Aastra is dit alweer de tweede klantcontactgerelateerde overname voor Mitel in korte tijd. ‘Contactcenters worden steeds belangrijker voor organisaties, omdat ze hiermee inzicht krijgen in klantinformatie die uiteindelijk kan resulteren in concurrentievoordeel en daardoor groei’, stelt Mitel-ceo Richard McBee. ‘De overname van Oaisys is de volgende stap in onze strategie om in te spelen op deze vraag van de markt. Oaisys biedt klanten en partners een oplossing waarmee ze inzicht krijgen in bedrijfsgegevens en daarvan kunnen profiteren.’
Het in 1996 opgerichte Oaisys, waarvan het hoofdkantoor in Arizona staat, stelt organisaties in staat data om te zetten in waardevolle bedrijfsintelligentie die ze kunnen gebruiken voor betere klantens ervice. Het Oaisys-portfolio integreert met Mitel’s Micontact Center-platform en wordt geschikt gemaakt voor Micontact Center for Lync en Aastra’s Solidus Ecare-platform.