83% leidinggevenden weet niet wat een klacht kost
Toenemende klantverwachtingen bezorgen organisaties meer complexe klantkwesties. Bovenal groeit het gat tussen de bedrijven die op de klantbehoefte inspelen en zij die dit niet doen, blijkt uit de 2014 Customer Experience Management enquête van The Strativity Group.
De studie leert onder andere dat 83% van de circa 250 ondervraagde leidinggevenden uit Noord-, Midden- en Zuid-Amerika, Europa, Afrika, Azië en het Midden Oosten, niet weet wat de kosten zijn van klachten van klanten. Ruim tachtig procent van de respondenten beweert bovenal dat klantstrategieën belangrijker dan ooit zijn voor organisaties. Ondernemingen die volledig toegewijd zijn aan de uitvoering van customer experience strategieën, hebben vijf keer meer kans op het krijgen van aanbevelingen. Daarentegen maken bedrijven die niet gefocust zijn op de klantervaring, drie keer meer risico op een hoog klantverloop.
‘Ondanks de groeiende interesse in customer centric strategieën, demonstreert een overgrote meerderheid van bedrijven dat de urgentie in de ontwikkeling hiervan laag is’, stelt Lior Arussy, oprichter van The Strativity Group, vast. Klik hier voor meer informatie.