Salesforce.com introduceert Service Cloud SOS

Salesforce.com introduceert Service Cloud SOS
  • 30 april 2014
  • Redactie

Salesforce.com introduceert Salesforce1 Service Cloud SOS, een SOS-knop waarmee bedrijven direct en met één klik gepersonaliseerde klantenservice kunnen bieden vanuit mobiele applicaties. Servicemedewerkers zijn hiermee direct beschikbaar voor hun klanten en ondersteunen hen met live video en begeleiding op het scherm van hun mobiele apparaten.

‘Onze smartphones zijn de dashboards van ons leven, waarmee we onszelf onderling verbinden. Nu onze smartphone in dit mobiele tijdperk altijd binnen handbereik ligt, zijn de spelregels voor klantgerichtheid voorgoed veranderd. Met deze SOS-knop kunnen bedrijven hier op een nieuwe manier op inspelen. Zij bedienen hun klanten direct en in real-time’, zegt Renzo Taal, Vice President Northern Europe Salesforce.com. ‘De SOS-knop is een innovatie die zorgt voor een gepersonaliseerde klantervaring en betekent een verbetering in de dienstverlening van bedrijven.’

Klantenservice vanuit mobiele applicaties
Het aantal downloads van mobiele applicaties bij app-stores neemt snel toe. Klanten leggen in toenemende mate verbinding via deze apps. Bedrijven kunnen zich nu, binnen de mobiele applicatie zelf, met die klanten verbinden en service verlenen, over welk kanaal of via welk mobiel apparaat dan ook. Dit betekent dat een klant niet langer de applicatie, die hij op dat moment gebruikt, hoeft te sluiten en niet meer via een andere kanaal hoeft te wachten op ondersteuning, bijvoorbeeld vanaf de desktop. De SOS-service stelt de servicemedewerker in staat om samen met de klant door schermen heen te lopen en bepaalde eigenschappen van de app zo onder de aandacht te brengen. De supportmedewerker heeft daarbij ook direct toegang tot de relevante klantgegevens binnen Salesforce.com. De pop-up videoverbinding werkt een kant op: de klant kan de servicemedewerker wel zien, maar deze kan de klant alleen horen.

Salesforce1-platform
Service Cloud SOS is gebouwd op het Salesforce1-platform. De Service Cloud biedt service die wordt geïntegreerd in alle applicaties en bedrijfssystemen. Service Cloud SOS biedt toegang tot de klantenservice via de SOS-knop, gebaseerd op de Salesforce1-platform API’s.  In de Benelux werken bedrijven van uiteenlopende grootte met Salesforce.com, zoals KLM, PostNL, Philips, Nationale Nederlanden, Coca Cola, TVH, Telenet, Van Gansewinkel, eMerus, Mylaps en The Cloakroom.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link