AH investeert in online voor persoonlijke relatie

AH investeert in online voor persoonlijke relatie
  • 25 september 2014
  • Redactie

Albert Heijn wil met behulp van zijn bonuskaart het online boodschappenmandje van de klant tachtig tot negentig procent invullen. ‘Het zal niet lang meer duren voor we automatisch boodschappenlijstjes gaan maken’, aldus Adriaan Thierry, directeur omnichannel marketing Albert Heijn, tijdens het event Shopping Today.

In totaal hebben 2,8 miljoen huishoudens zich via de bonuskaart bij de Zaanse supermarktketen geregistreerd. Van die klanten weet AH precies wanneer ze bepaalde producten kopen. Tevens weet de retailer welke van de tweehonderd verschillende soorten kaas de klant doorgaans koopt. De klant zal de meest gekochte producten daarom online bovenaan het aanbod vinden, zegt Thierry. ‘Daarmee gaan we terug naar vroeger, toen de lokale kruidenier van iedere klant wist welk wasmiddel hij gebruikte. De klant kan makkelijker boodschappen doen als hij wordt herkend.’

Privacy
Rond de jaarwisseling lanceert de supermarktketen tevens een zogeheten native app voor tablets. Daarmee wil Albert Heijn inspelen op de klant die veelvuldig boodschappen doet op de bank. Voor de app is weinig gekeken naar bestaande applicaties van non-foodretailers, zegt Thierry. ‘Daar doen klanten gemiddeld anderhalf tot twee aankopen tegelijk, terwijl een winkelmandje bij Albert Heijn al snel zestig tot zeventig producten bevat. Het design moet dus totaal anders.’

Bron: RetailNews


comments powered by Disqus