900.000 euro subsidie voor klantcontactsector

900.000 euro subsidie voor klantcontactsector
  • 6 oktober 2014
  • Redactie

Minister Asscher van Sociale Zaken en Werkgelegenheid stelt voor twee jaar €900.000 beschikbaar aan de Klantenservice Federatie in het kader van het sectorplan. De subsidie komt ten goede aan opleidingen voor klantadviseurs.

De brancheorganisatie voor bedrijven die dagelijks te maken hebben met klantcontact gaat de financiele steun gebruiken om contactcentermedewerkers op middelbaar en hoger onderwijsniveau op te leiden. Tevens zal de KSF een deel van het geld besteden aan het interesseren van jongeren voor een baan in de klantcontactindustrie. De subsidie is aangevraagd samen met het OOCC, het opleidings- en ontwikkelingsfonds voor contactcenters.

Toenemende vraag
‘Waar veel mensen niet bij stilstaan is dat er dagelijks ongeveer 2 miljoen keer contact is via e-mail, telefoon, social media of chat tussen consumenten en de klantenservice van bedrijven’, stelt KSF-directeur Geeske te Gussinklo. ‘Het toont aan dat klantenservice als werkveld steeds groter en afwisselender wordt en de vraag naar arbeidsplaatsen en scholing die hiermee te maken heeft, toeneemt.’

Oorspronkelijk had de brancheorganisatie voor € 1,8 miljoen aan subsidiegelden aangevraagd voor de ontwikkeling van medewerkers en werkgelegenheid in de sector. De helft daarvan is nu toegezegd door minister Asscher.

comments powered by Disqus