Webcareteam NS ook op zondag actief
NS heeft zijn ‘openingstijden’ gewijzigd. Sinds gisteren zijn webcaremedewerkers zeven dagen per week van 7.00 tot 23.00 uur actief op social media.
Reizigers die vragen stelden via Twitter werden tot op heden op werkdagen tot 20.00 uur geholpen, en op zaterdagen tot 17.00 uur. Daar is nu verandering in aangebracht. De uitbreiding van de service is één van de onderdelen die NS deze zondag heeft ingevoerd, samen met de nieuwe dienstverlening. Verder zijn onder meer halfuursdiensten landelijk ingevoerd. Alle aanpassingen vormen een eerste stap in de verbeteringen waarmee het nationale vervoerbedrijf het treinreizen de komende jaren naar een hoger plan wil tillen.
Nederland vs Duitsland
Ook ContactCare is sinds enige tijd op zondagen bereikbaar. De in Amersfoort gevestigde klantcontactspecialist startte daartoe een pilot in november en die is succesvol gebleken. Om die reden is ContactCare op zondagen, uitgezonderd feestdagen, van 9.00 tot 18.00 uur bereikbaar voor Telefoonservice-klanten.
Deze Nederlandse regels staan haaks op de situatie in de Duitse deelstaat Hessen, waar een rechter begin deze maand besloten heeft dat contactcenterwerkzaamheden op zon- en feestdagen uit den boze zijn.