Klantcontactafdeling ontloopt reorganisatie V&D
‘Het Klantcontact Center is geen onderdeel van de reorganisatie. Daarnaast verandert er niets in de klantenservicestrategie naar aanleiding van de aangekondigde maatregelen.’ Dat laat Inge van Langelaar, manager Corporate Communications V&D, desgevraagd weten.
Gisteren kondigde de winkelketen nieuwe maatregelen aan om te kunnen concurreren met nieuwe aanbieders en de groeiende online markt, plus om de kosten structureel naar een lager niveau te kunnen brengen. Als gevolg daarvan komen op het servicecenter in Amsterdam (benaming van V&D voor het hoofdkantoor, red.) vijftig van de 450 arbeidsplaatsen te vervallen. De overige personeelsleden krijgen een loonsverlaging van 5,8 procent. Met de vakbonden zijn naar verluidt al gesprekken gevoerd over deze actuele herstructurering. Anderhalf jaar terug kondigde V&D eveneens een reorganisatie aan. Daarbij werden 169 banen geschrapt.
‘Om de strategie van V&D te continueren en aan te laten sluiten bij de huidige trends en marktontwikkelingen’, benadrukt Don Roach, ceo V&D, dat hij ook een beroep gaat doen op zijn stakeholders. Hij doelt daarmee onder andere op onderhandelingen over de huurcontracten. Per 1 maart aanstaande wordt hij opgevolgd door John van der Ent, huidig ceo van Etam Groep.