Eurocamp breidt communicatie uit met WhatsApp
Als eerste kampeerspecialist speelt Eurocamp in op de nieuwe klantbehoeften om op een snelle en laagdrempelige manier te communiceren via WhatsApp. De applicatie is maandag 23 maart jongstleden toegevoegd en is een aanvulling op de bestaande servicekanalen per telefoon, e-mail en online chat. Klanten kunnen via WhatsApp zeven dagen per week van 9:00 tot 22:00 uur bij de klantenservice terecht voor advies: hulp bij het boeken, tips voor de voorbereiding en vragen vanuit de vakantiebestemming zelf.
‘We zien dat onze klanten graag op een snelle en laagdrempelige manier met ons willen communiceren. De uitbreiding met WhatsApp speelt hierop in”, aldus commercial director Niels Jansen. Eurocamp ziet een verschuiving in de contactbehoeften van klanten. De inkomende klantcontacten per telefoon en e-mail dalen jaarlijks met 15 procent. Het contact via online chat op de website verdubbelt juist. De verdeling van de klantcontacten is momenteel 50 procent telefonisch contact, 30 procent per e-mail en 20 procent via online chat (4 gesprekken tegelijk) en de nieuw toegevoegde WhatsApp, laat de organisatie weten.
Inloggen en chatten
Door de SaySimple WhatsApp Manager van Informaxion kunnen meerdere medewerkers inloggen en via een account meerdere chats tegelijk voeren. Tot 22:00 uur worden vragen direct beantwoord en deeplinks naar achtergrondinformatie gedeeld. Berichten die na dit tijdstip worden ontvangen, worden de volgende dag om 9:00 uur alsnog direct beantwoord.
Inspiratie delen
Eurocamp gebruikt WhatsApp als servicekanaal, maar roept vakantiegangers ook op tot het delen van inspiratie. Klanten ontvangen in de boekingsbevestiging een verwijzing naar de applicatie. De campingspecialist verzamelt via deze weg beeldmateriaal en tips die worden gedeeld in de social mediakanalen en via het blog van Eurocamp.