ANWB Alarmcentrale kent topdrukte
Gestrande reizigers in het buitenland nemen massaal telefonisch contact op met de ANWB Alarmcentrale. Het contactcenter verwerkte al 15% meer dossiers dan in dezelfde periode vorig jaar.
‘We zien duidelijk dat meer mensen met vakantie gaan, dat de economie aantrekt. Ook viel de ramadan dit jaar vroeg, waardoor mensen eerder naar hun familie afreisden om daar het Suikerfeest te vieren’, verklaart een woordvoerder. De ANWB Alarmcentrale ontving alleen al afgelopen zaterdag 11.000 telefoontjes van gestrande reizigers. De meeste hulpvragers met autopech komen uit Frankrijk, gevolgd door Duitsland, België, Italië en Spanje.
Bouwvak
Voor de vakantieperiode zijn 300 medewerkers extra ingezet. Naast de telefooncentrales in Assen en Den Haag beschikt ANWB over steunpunten in Lyon, München en Barcelona. Tevens rijden zestien Nederlandse wegenwachten in Frankrijk en Italië rond om gestrande Nederlanders weer op weg te helpen. Komend weekeinde wordt de grootste drukte verwacht op de Alarmcentrale, omdat dan ook de bouwvak in het midden van Nederland begint.
Lees in de jongste uitgave van CustomerFirst ook het interview met André Vermaat, tot voor kort contactcentermanager bij ANWB: ‘Leden Service Center stippelt route uit’.
- ANWB Alarmcentrale
- hulp
- telefonisch contact
- topdrukte
- Leden Service Center
- gestrande reizigers
- André Vermaat
- contactverkeer