Klanten keren Ziggo de rug toe
Ziggo zag afgelopen kwartaal 56.600 klanten vertrekken. Dat maakt moederbedrijf Liberty Global vandaag bekend. De ´challenges in Holland´ droegen eveneens bij aan een omzetdaling. Sinds de fusie met UPC begin dit jaar zijn ruim 162.000 klanten vertrokken bij de kabelmaatschappij.
Volgens Liberty Global is het klantverlies onder meer te wijten aan ‘operationele uitdagingen’, harmonisatie van diensten, zware concurrentie en de eigen prijsverhogingen. Concernbreed liep de hoeveelheid abonnementen terug tot een kleine 9,8 biljoen wereldwijd. Ook de omzet van het concern, dat in veertien landen actief is, kreeg in het tweede kwartaal een knauw: met 0,7% nam die af tot € 4,2 miljard.
In Nederland levert Ziggo 9,9 miljoen diensten aan zijn klanten met 4,2 miljoen televisie-, 3,1 miljoen internet- en 2,6 miljoen vaste telefonie dienstenabonnees (cijfers 31/03/2015). Daarnaast levert Ziggo aan 158.000 abonnees mobiele telefoniediensten. In de afgelopen drie maanden nam de omzet van Ziggo af met 2,2 procent en het bedrijfsresultaat met 4,9 procent.