Sykes koopt Qelp
Qelp, een Nederlandse leverancier van contactcentersoftware, wordt overgenomen door klantcontactspecialist Sykes Enterprises Inc. Naar verluidt is bijna € 9 miljoen gemoeid met deze overeenkomst.
Sykes, dat wereldwijd contactcenteractiviteiten verricht, zegt met deze overname zijn serviceportfolio op het gebied van digitale klantondersteuning te verbreden en zijn bereik in ‘aangrenzende, maar complementaire’ markten te vergroten.
Groei +25%
De door Qelp ontwikkelde software helpt contactcentermedewerkers en klanten om zelf smartphoneproblemen op te lossen. Naast Nederland heeft het bedrijf vestigingen in São Paulo (Brazilië), Madrid (Spanje), Dubai en Singapore. Qelp groeit jaarlijks met 25% en genereerde in 2014 zo’n € 4,9 miljoen aan inkomsten. Ruim een jaar terug publiceerden wij een profiel over het door Wouter Deelman opgerichte softwarebedrijf.
Een woordvoerder van Qelp laat desgevraagd aan CustomerFirst weten morgen (vrijdag 7 augustus) officieel met het nieuws met betrekking tot deze overname naar buiten te zullen treden.