Vodafone breidt selfserviceopties uit
Vodafone lanceert de Network Check, een online tool waarmee klanten zelf netwerkvragen kunnen analyseren en oplossen. ‘Dit is geen rocket science’, aldus Dirk de Leijer, directeur Commercial Operations bij de telecomprovider.
De Network Check wijst particuliere klanten van Vodafone ‘in een paar simpele stappen’ of hun probleem wordt veroorzaakt door bijvoorbeeld (de instellingen van) hun toestel, de simkaart, een tijdelijke storing of werkzaamheden. Tevens krijgen ze tips aangereikt om hun probleem op te lossen. Leidt dit niet tot een oplossing, dan kunnen klanten hun klacht direct melden in My Vodafone en worden ze teruggebeld door een lid van Vodafone’s Network Crew. Vanaf begin 2016 is de online tool eveneens beschikbaar voor zakelijke klanten.
De Leijer geeft aan het nuttig te vinden om de (self)servicemogelijkheden rond het netwerk verder te verbeteren ‘We zien dat 90% van de netwerkvragen van Vodafoneklanten te maken heeft met de telefoon of simkaart. Veel daarvan kunnen klanten vaak zelf eenvoudig en snel oplossen via deze online tool. Voor zaken waarvoor wij ons netwerk moeten analyseren is natuurlijk meer tijd nodig, maar daar kan onze Network Crew nu meteen gericht mee aan de slag. Dit is geen rocket science, maar maakt het analyseren, oplossen of melden van netwerkproblemen wel veel makkelijker en minder vervelend.’