Een klantcentrum voor WoonincPlusVitalis

Een klantcentrum voor WoonincPlusVitalis
  • 24 december 2015
  • Redactie

De Vitalis Zorg Groep en Wooninc. gaan hun krachten bundelen onder de naam WoonincPlusVitalis. Door de fusie ontstaat een woningcorporatie met meer dan 12.500 verhuureenheden in de regio Eindhoven. De gefuseerde organisatie krijgt een gezamenlijk klantencentrum waar senioren en ouderen met alle vragen over wonen, welzijn, zorg en behandeling terecht kunnen.

In het kader van de fusie hebben Wooninc. en Vitalis Zorg Groep (VZG) afspraken gemaakt over verdere samenwerking: Wooninc. voor betaalbaar wonen, VZG voor zorg en ondersteuning in de wooncomplexen en voor Residentieel wonen. Vitalis biedt daarnaast zorg en ondersteuning in de wijk. De wooncomplexen dienen daarbij als uitvalsbasis. Verder voorziet VZG in revalidatie en verblijf met intensieve zorg.
De samenwerkingspartners bundelen hun activiteiten in het WoonincPlusVitalis klantcentrum. Daar kunnen vanaf januari alle senioren en ouderen terecht voor persoonlijk advies op het gebied van wonen, zorg en welzijn. Het klantcentrum staat in principe ook open voor andere partijen die met hun producten en diensten kunnen en willen bijdragen aan goed leven voor ouderen. 

Lang zelfstandig
Eerder dit jaar is Wooninc. al gefuseerd met Woningstichting de Kempen. Met de fusie worden meer dan 2000 wooneenheden, verspreid over 16 woongebouwen in Eindhoven, toegevoegd aan de voorraad van Wooninc. Variërend van individueel zelfstandig wonen tot en met wonen met zorg. Bijna de helft van het woningbezit van de woningcorporatie is na fusie uitermate geschikt voor senioren en ouderen. Daarmee is Wooninc. toekomstbestendig met de toenemende groei van 65- en 80-plussers.
De inzet van de samenwerkingspartners is gericht op zo lang mogelijk zelfstandig wonen door extra aandacht voor veiligheid, welzijn en zorg. Het woonconcept beantwoordt naar zegen van de fusiepartners volledig aan de door de politiek gewenste scheiding tussen wonen en zorg.
 


comments powered by Disqus