Co-creatie in Knab’s nieuwe Lab
Online bank Knab gaat in zijn nieuw geopende Lab samen met klanten nieuwe producten en diensten ontwikkelen. Middels de feedback kunnen verbeteringen worden aangebracht en daarnaast is de co-creatieplek nuttig om vast te stellen of de behoefte bij de klant groot genoeg is.
De eerste drie nieuwe producten en diensten die direct bij de start in de online omgeving van Knab Lab gepresenteerd zijn, zijn online hypotheekadvies, betalen zonder cardreader en zakelijke boekhoudkoppeling. Leslie Hogeveen, manager marketing bij Knab, licht toe: ‘We zijn een bank die samen met klanten nadenkt over hoe bankieren beter kan. Een bank voor en door de klant. Dat doen we al minimaal 12x per jaar met Knab Open en met Online Seminars waar we klanten én niet-klanten uitnodigen om mee te denken. Met Knab Lab kunnen we dat nu doorlopend doen.’
In Knab Lab worden niet louter zelfbedachte producten getest, maar worden klanten eveneens in de gelegenheid gesteld om nieuwe ideeën aan te brengen. ‘Binnen onze nieuwe community hebben we een omgeving gecreëerd waar de testers onderling hun meningen kunnen uitwisselen. Hierdoor kunnen zij de producten/diensten nog verder verbeteren voordat ze officieel tot Knab-product worden gepromoveerd’, verklaart Hogeveen.