Robot neemt pizzabestellingen op

Robot neemt pizzabestellingen op
  • 1 juni 2016
  • Redactie

Pizza Hut zet eind dit jaar de menselijke robot Pepper van SoftBank Robotics in om bestellingen op te nemen en de klantenservice te verbeteren in de restaurants in Azië. Hiertoe is de applicatie voor de robot gekoppeld aan MasterPass, de digitale wallet van MasterCard.

De samenwerkende partijen beweren dat de nieuwe app ervoor zorgt dat Pepper een excellente klantenservice kan combineren met verkoopinformatie om zo een optimale koopervaring te bieden aan de klant. ‘Consumenten verwachten persoonlijke service, aanbiedingen en eenvoudige en naadloze processen, zowel in-store als online’, vertelt Tobias Puehse, vice president Innovatiemanagement van MasterCard Labs Asia Pacific. ‘Het doel van de applicatie is om de consumenten een gepersonaliseerde winkelervaring te bieden. Dit wordt mogelijk gemaakt door de intelligentie van Pepper te combineren met de veilige digitale betalingservaring van MasterPass.’

Digitale hulp
Een consument kan van de robot gebruik maken door ‘m simpelweg te begroeten. Na het koppelen van het MasterPass-account kan Pepper, die eveneens op cruiseschepen wordt ingezet, de consument persoonlijke aanbevelingen en aanbiedingen geven. Ook kan de gadget aanvullende informatie over producten geven en helpen bij het uitchecken en betalen van artikelen.

Concurrent Domino's Pizza nam eerder dit jaar al robot DRU in dienst.




comments powered by Disqus