Duizenden chatbots actief op Messenger
Facebook heeft op zijn Messenger-app al ruim 11.000 chatbots gelanceerd. De interactieve software die gebruik maakt van kunstmatige intelligentie om menselijke interactie te simuleren stelt retailers onder andere in staat om klanten te servicen door in-app klantvragen te beantwoorden. Ook zorgen chatbots voor een salesverhoging, aldus de sociale netwerksite.
Sinds april dit jaar, toen Facebook de komst van de chatbots op Messenger aankondigde, zijn 1.500 ontwikkelaars aan de slag gegaan met de zogeheten Wit.ai’s bot engine. Eén van de uitgebrachte tools, Quick Replies, biedt retailers de mogelijkheid om consumenten te begeleiden tijdens het online shoppen. Zo kan het bedrijf bijvoorbeeld vragen wat voor type product iemand zoekt, zoals shirts, broeken of schoenen, waarna een passend aanbod op het scherm verschijnt. Via de buttons kan de online shopper steeds meer tot de kern van zijn zoektocht komen.
De sociale netwerksite introduceerde laatst ook een nieuw beoordelingssysteem. Daarmee kunnen gebruikers sterren aan chatbots toekennen en rechtstreeks aan de ontwikkelaars feedback geven.
- klantinteractie
- Facebook Messenger
- salesboost
- beoordelingen
- chatbots
- klantenservice
- klantfeedback
- user ratings