Jitty van Doodewaerd verruilt DDMA voor DMCC
DMCC Nederland heeft de gelederen versterkt met Jitty van Doodewaerd. De nieuwbakken compliance auditor werkte hiervoor ruim tien jaar als compliance officer bij marketingbranchevereniging DDMA.
Van Doodewaerd, die per 1 juli in dienst is getreden, is bij haar nieuwe werkgever verantwoordelijk voor de volledige compliance auditing activiteiten. Jitty over haar overstap: ‘DMCC maakt compliance toegankelijk voor organisaties. Hierbij geven ze bedrijven het instrumentarium om privacy- en consumentenwetgeving in hun organisaties te implementeren en monitoren. Die aanpak spreekt me enorm aan en sluit bovendien aan bij de manier waarop ik de leden van DDMA altijd heb geadviseerd. Je moet organisaties niet klein houden, maar juist in staat stellen zelf goede keuzes te maken.’
DMCC-directeur Patrick Jordens geeft op zijn beurt aan dat Jitty’s komst niet op een beter moment had gekund. ‘Met de nieuwe Europese privacywetgeving die in 2018 van kracht gaat, merken we dat de vraag naar kennis en ondersteuning op het gebied van privacy- en consumentenwetgeving zeer sterk toeneemt.’
BMNR
Bij DDMA was Van Doodewaerd betrokken bij verschillende lobbytrajecten, zoals de instelling van het Bel-me-niet register en de implementatie van de ‘cookiewet’. Tevens stond ze aan de wieg van het Privacy Waarborg, maakt ze deel uit van de Big Data expertgroep van het ministerie van Economische Zaken en was ze jarenlang lid van de Legal Affairs Committee van de Federation for European Direct and Interactive Marketing (FEDMA) en de Privacy Commissie van VNO-NCW.
Van Doodewaerd deelde eerder geregeld haar kennis met CustomerFirst, over onder meer het uitstel van de SEPA-invoering plus de natte handtekening bijvoorbeeld.