Customer Interaction Group failliet

Customer Interaction Group failliet
  • 29 augustus 2016
  • Redactie

Customer Interaction Group is afgelopen dinsdag failliet verklaard door de rechtbank in Noord-Holland. ‘De markt veranderde in een hoger tempo dan verwacht’, deelt algemeen directeur Hanjo Huizing vandaag met CustomerFirst. Achter de schermen wordt intussen naarstig gekeken naar doorstartmogelijkheden.

Wrang genoeg bestond Customer Interaction Group, dat tot september 2011 onder de naam @voicetec opereerde, afgelopen week precies 14 jaar aldus Huizing. ‘Helaas restte ons niets anders dan de stekker eruit te trekken. Debet hieraan is de verandering van de traditionele contactcentermarkt in de afgelopen tijd. Voor die verandering hebben wij zeker niet onze ogen gesloten, zo hebben we bijvoorbeeld nog een cloudcontactcenteroplossing geïntroduceerd, maar de markt brokkelde in een hoger tempo af dan verwacht.’ De CIG-directeur geeft aan nog te hebben gekeken naar mogelijkheden om de zaak af te splitsen en een deel elders onder te brengen, maar dat is niet gelukt. ‘We hadden geen andere keuze meer dan voor beide BV’s (CRM-tak en Customer Interaction Group) het faillissement aan te vragen.’

Rollercoaster
De zestien medewerkers die op de loonlijst van Customer Interaction Group stonden, zijn volgens Huizing voortdurend op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen in de markt en de bedrijfsprestaties. Voorafgaand aan het faillissement informeerde hij ze persoonlijk over het genomen besluit. ‘Dat was natuurlijk een emotioneel verhaal. Veertien jaar heb je samen iets opgebouwd en dat is nu in één keer weg. Wat dat betreft zitten we momenteel echt in een rollercoaster.’ Het softwarebedrijf is inmiddels in gesprek met de curator en de medewerkers krijgen doorbetaald via het UWV. Huizing: ‘Hoe gek dit misschien ook klinkt, de sfeer is nog best okay en de business gaat door ‘as usual’. De klant mag hier niet de dupe van zijn, dus ondersteunen we al onze stakeholders zo goed mogelijk. We proberen de impact zo minimaal mogelijk te houden.’

Eind mei dit jaar signaleerde de klantcontactspecialist nog een toegenomen implementatie van messaging apps door bedrijven als nieuw customer service-kanaal.




comments powered by Disqus