Hans Anders plaatst medewerkers voorop
Televisie en de huis-aan-huisfolder vormen voor Hans Anders nog altijd belangrijke ingrediënten binnen de marketingmix. Maar het eigen personeel en een uitgekiend crm-systeem moeten het brillenmerk verder doen groeien.
‘Zodra iemand onze winkel binnenstapt, moet hij zich prettig en serieus genomen voelen’, zegt Hans Anders’ marketingmanager Rian van Koulil in de jongste uitgave van MarketingTribune (nr.14), zustertitel van CustomerFirst. De eigen werknemers zijn volgens haar zeer belangrijk in de marketingmix. Het brillenmerk bevestigde dit door vorig jaar de bezetting per winkel structureel omhoog te brengen en personeelsleden bij te scholen. ‘Een bril is een gevoelsproduct.’
Vriendelijk personeel is een eerste stap, maar daarna is het natuurlijk van belang dat de gegevens van de klant na aankoop meteen worden ingevoerd in het crm-systeem. ‘Zodat we precies weten welke aanbiedingen we daarna kunnen doen’, verduidelijkt Van Koulil. Het betreffende systeem was verouderd en is om die reden aangepakt. ‘Het kan nu niet meer gebeuren dat we je niet kennen nadat je bij ons een aankoop hebt gedaan.’