Privétweet sturen naar bedrijven
Twitter introduceert een nieuwe button die websitebezoekers in staat stelt om een bericht rechtstreeks naar een individu of bedrijf te sturen. De microblog stond reeds volgen, delen en hashtags toe, maar een DM sturen via Twitter was nog niet mogelijk.
TechCrunch merkt op dat de komst van deze nieuwe Twitter-functie komt op een moment dat Facebook zijn chatapp Messenger naar voren heeft geschoven als de standaardweg voor consumenten om met bedrijven de interactie aan te gaan. Intussen kwam de microblog steeds meer bekend te staan als klachtpodium; als zaken niet goed gaan plaatsen mensen boze tweets met daarin ook de Twitter-accounts van merken. Door Twitteraars meer mogelijkheden te bieden om hun sentiment in een privébericht te verpakken, hoopt Twitter nu dat bedrijven haar platform meer gaan toepassen voor marketingdoeleinden, om mensen te bereiken en als onderdeel van hun supportstrategie, in plaats van alle communicatie naar Facebook te verplaatsen.
Twitters ‘DM-knop’ is nog in ontwikkeling, maar wordt naar verwachting in de nabije toekomst functioneel.