Gedrag in kaart van elke klant

Gedrag in kaart van elke klant
  • 22 september 2016
  • Redactie

Het gedragpad van elke individuele klant onderscheiden. Vervolgens de next best interactie bepalen en een consistente, persoonlijke merkbeleving realiseren. Voor elk kanaal en contactmoment. Dat biedt de Teradata Customer Journey Analytic Solution.

De oplossing maakt gebruik van de consulting services van de firma. Daarnaast past het technologie voor realtime customer data-integratie, geavanceerde gedragsanalyse en multi-channel marketing automation toe.

Het is gericht op CMO's. Die willen elke individuele klantervaring begrijpen en verder gaan dan old school one-to-one marketingtechnieken, die afhankelijk zijn van aankopen en traditionele klantprofilering. 


Doelstellingen verbeteren
Met de inzichten uit Teradata's Customer Journey Analytic Solution kunnen marketeers hun doelstellingen verbeteren. Denk aan respons- en conversieratio's, service delivery, churn, en klanttevredenheid. Dit resulteert direct in high-impact zakelijke resultaten, waaronder hogere omzet en klantbehoud.

Persoonlijk en relevant
Klanten eisen vandaag de dag dat elke interactie met een merk consistent, maar ook persoonlijk en relevant is. Dit ondanks het steeds groeiende aanbod van kanalen, hetgeen het opbouwen van een compleet beeld van elke individuele klant zeer uitdagend maakt.

Het leveren van een betere klantervaring vereist de integratie van de gegevens van alle contactmomenten met klanten. Online of offline, en vaak in realtime. In de praktijk worstelen de meeste bedrijven echter met het combineren van technologieën en data in silo’s om elke individuele klant holistisch te begrijpen, anticiperen en benaderen.

 Volgens Gartner Research zouden organisaties, die volledig hebben geïnvesteerd in alle soorten van online personalisatie, in 2018 30 procent meer verkopen dan bedrijven die dat niet doen.

Samenvoegen van schijnbaar anonieme interacties
De belangrijkste gebieden waarop de leveranciers verschillen, bestaan uit de kanalen waarop de oplossingen zich richten, de wijze waarop ze schijnbaar anonieme interacties samenvoegen, de tools die ze bieden om de customer journey’s te visualiseren en de wijze van uitvoer naar andere systemen. Aldus het bureau.

 

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link