Customer Interaction Group maakt doorstart als teamcx

Customer Interaction Group maakt doorstart als teamcx
  • 13 oktober 2016
  • Redactie

CIG, het bedrijf van Hanjo Huizing dat in augustus failliet ging, maakt een doorstart onder de naam teamcx. Axians, partner van Customer Interactions Group, heeft de contactcenteractiviteiten overgenomen, waardoor de dienstverlening aan bestaande CIG-klanten is gewaarborgd.

Het deze maand gestarte teamcx focust zich op het helpen van bedrijven bij de optimalisatie van online klantcontact, zoals via Facebook Messenger en WhatsApp. Dit omvat het leveren en integreren van messaging-oplossingen in de CRM-omgeving van organisaties, maar ook het realiseren van slimme koppelingen zodat klantcommunicatie via ieder kanaal in het CRM-systeem bij elkaar komt en naadloos op elkaar aansluit. In eerste instantie doet teamcx dat op basis van Oracle Service Cloud.

Grenzen vervagen
‘De ontwikkelingen in klantcontact gaan snel’, constateert teamcx-oprichter Huizing. ‘Het klantcontact wordt in rap tempo steeds meer ‘online’ en de grenzen tussen privé- en zakelijke communicatie vervagen.’ De integratie van digitale kanalen zoals e-mail, messaging apps, chat, sms en social media in de CRM-omgeving, wordt volgens hem een must voor organisaties die hun klantcontact willen laten aansluiten op veranderend klantgedrag. ‘Positief is dat de bestaande klanten stuk voor stuk bij teamcx zijn gebleven, dat is een belangrijke voorwaarde voor de doorstart geweest.’ 

Binnen teamcx, dat in hartje Amsterdam gevestigd is, is Huizing aan boord als investeerder. Hij brengt zijn netwerk mee, helpt het team om succesvol te worden en de business verder te ontwikkelen. ‘Teamcx heeft alle kenmerken van een start-up: een klein en jong team van drie ontwikkelaars, die de volgende generatie oplossingen voor klantcontact realiseert.’




comments powered by Disqus