Nuon juicht Yippie toe
Nuon en Yippie gaan samenwerken om klanten van de energieleverancier te helpen bij de aanschaf van energiezuinige producten. ‘Wij zoeken continu nieuwe mogelijkheden om onze dienstverlening te verbeteren’, verklaart Cindy Kroon, directeur Klanten bij Nuon.
Yippie ontwikkelde speciaal voor Nuon-klanten een variant op hun bestaande app. Hiermee kunnen gebruikers online een energiezuinig product zoals een A++ koelkast uitzoeken, waarna de app automatisch weergeeft waar de beste deal is te vinden. Yippie geeft verkopers van dat product de kans direct te reageren met hun beste aanbieding. Ook winkels in de nabije omgeving van de potentiele klant kunnen meedoen: de app herkent Nuon-klanten en kan hen dus ‘belonen’ met korting. De gespaarde punten kunnen verzilverd worden in het loyaliteitsprogramma ‘Nuon Exclusief’.
Klantbehoefte
Cindy Kroon, directeur Klanten bij Nuon, geeft aan dat de energieleverancier continu op zoek is naar nieuwe mogelijkheden om zijn dienstverlening te verbeteren. ‘Klanten van Nuon willen duurzaam, comfortabel en betaalbaar kunnen leven, zonder dat het hen heel veel tijd en energie kost. Ze vertrouwen erop dat ze voor hun energievoorziening én slimme oplossingen bij ons in goede handen zijn. Door de samenwerking met Yippie komt Nuon op innovatieve wijze tegemoet aan die wensen.’
Aanvullend zegt Yippie-ceo Maurice Kroon dat de samenwerking met Nuon zijn startup in staat stelt een hele nieuwe markt, die van loyaliteit, te ontsluiten. ‘Die sluit perfect aan op onze missie, namelijk het realiseren van de perfecte shopping experience voor consumenten en retailers.’ De jonge Amsterdamse onderneming werd in 2015 verkozen tot Beste Retail Innovatie en won datzelfde jaar een Accenture Innovation Award in de categorie Personalised Shopping & Paying.
- korting
- Nuon
- dienstverlening verbeteren
- shopping experience
- klantbehoefte
- samenwerking
- loyaliteitsprogramma
- Yippie
- app