Eneco introduceert chatbot op Messenger
Energieleverancier Eneco gaat per vandaag de klantdialoog aan via een eigen chatbot op Facebook Messenger. Middels een paar simpele vragen kunnen klanten hun jaarlijkse meterstanden doorgeven via dit kanaal en in veel gevallen krijgen zij direct inzicht in hun jaarnota voor stroom en gas.
Manager digital Joos Luteijn geeft aan dat Eneco continu op zoek is naar manieren om het klanten zo makkelijk mogelijk te maken. De chatbot in Facebook Messenger vindt hij daar een mooi innovatief voorbeeld van. ‘Facebook Messenger is een kanaal waar onze klanten al heel bekend mee zijn. Daardoor maken we het doorgeven van meterstanden nog eenvoudiger.’ Het energiebedrijf wil de chatbot in de toekomst doorontwikkelen naar een artificial intelligence chatbot, waardoor het mogelijk wordt om de bot steeds slimmer te maken en de klantdialoog open te stellen.
Eneco ontwikkelt zijn nieuwe ‘klantcontactmedewerker’ in samenwerking met digital agency Colours.
- klantdialoog
- meterstanden doorgeven
- AI
- Facebook Messenger
- chatbot
- artificial intelligence
- Eneco
- Joos Luteijn
- klantcontact