Soleo Contact Centers duikt de boeken in
Onderwijsdienstverlener Van Dijk is een driejarige samenwerking aangegaan met Soleo Contact Centers. Het in Deventer gevestigde klantenservicebedrijf moet bij Van Dijk de topdrukte in het telefoon- en mailverkeer van de zomermaanden opvangen.
‘In juli en augustus komen er dagelijks wel 4.000 vragen binnen die snel en vakkundig moeten worden afgehandeld’, stelt Rob Zondervan, directeur Voortgezet Onderwijs bij Van Dijk. ‘De contacten gaan over het inleveren van leermiddelen, bestellen van het nieuwe pakket, activatie van lesmateriaal, facturen en de levering.’
Persoonlijke klik
‘Na een zorgvuldige aanbesteding bleek Soleo de partner met wie we niet alleen zakelijk een klik hebben, maar ook een persoonlijk.’ De komende 3 maanden wordt gewerkt aan een adequate inrichting van de klantenservice op locatie van Soleo in Deventer. Het is volgens het bedrijf de bedoeling dat de klanten vanaf juni 2017 niets merken van de overgang of zelfs positief worden verrast als zij contact opnemen.
Van Dijk Educatie, met vestigingen in Kampen, Emmen en Amsterdam, is zo’n 80 jaar actief in de onderwijsmarkt. In Nederland en België is Van Dijk uitgegroeid tot de grootste leverancier van leermiddelen en bijbehorende diensten aan leerlingen en studenten van het voortgezet onderwijs, mbo, hbo, wo en aan de zakelijke markt. In de zomer worden ruim 11,2 miljoen leerboeken en 2,8 miljoen digitale licenties besteld door en verstuurd naar 730.000 scholieren in het voortgezet onderwijs.
- klantcontact
- Soleo Contact Centers
- Van Dijk Educatie
- klantenservice
- klantvragen
- contactcenter
- onderwijs
- samenwerking