SNS-klanten kunnen geld overmaken met vingerafdruk

SNS-klanten kunnen geld overmaken met vingerafdruk
  • 13 april 2017
  • Redactie

Producten bestellen met een vingerafdruk was al mogelijk, net als overboekingen via gezichtsherkenning. In navolging hiervan kunnen klanten van SNS sinds deze week met één vinger veilig hun bankzaken regelen in de mobiel bankieren app.

De volgende handelingen kunnen momenteel per vingerafdruk worden uitgevoerd:
- eenmalige, geplande en terugkerende betalingen bevestigen
- terugkerende betalingen wijzigen of verwijderen
- ingeplande betalingen annuleren
- incasso’s terug laten storten
- iDeal-betaling bevestigen


Restricties
Opdrachten bevestigen met je vingerafdruk kan op de iPhone 5s of hoger, iPad Pro, iPad Air 2, iPad mini 3 of hoger in combinatie met iOS 9 of hoger. Hetzelfde geldt voor alle toestellen met Android 6 of hoger met een vingerafdruksensor. Je vingerafdruk moet wel geregistreerd staan op het apparaat.

SNS zag afgelopen jaren een forse toename in het regelen van bankzaken via de smartphone, vertelt Patrick Kuijsters, directeur Marketing en Online van de betreffende bank. ‘Daarom blijven we investeren in een toegankelijke mobiel bankieren omgeving, zodat onze klanten altijd en overal inzicht en overzicht hebben. Veiligheid en gebruiksvriendelijkheid staan hierbij voorop.’

Lees ook:
Bol.com laat klanten producten bestellen met vingerafdruk
Bunq introduceert selfiebetalingen

Nederlandse pilot met betalen via gezichtsherkenning
Mastercard maakt selfiebetaling mogelijk















comments powered by Disqus