Volvo wint klantfocusprijs
Volvo mag zichzelf een jaar lang het meest klantgerichte bedrijf van Nederland noemen. Dat is gisteravond in Utrecht bekendgemaakt tijdens de 6e editie van de Customer Centric DNA Awards. Ruim 13.000 consumentenwaarnemingen zijn voorafgaand aan de uitreiking in kaart gebracht.
D-reizen, de winnaar van vorig jaar, eindigde op de tweede plaats. In de top 12 van best scorende bedrijven komen dit jaar nieuwe namen naar voren, waaronder de overall winnaar Volvo, maar ook Univé (verzekeraars) en DSW (zorgverzekeraars). Binnen twaalf verschillende sectoren werden prijzen uitgereikt:
Acht merken hebben de nummer één positie binnen hun branche in 2017 kunnen vasthouden. BMW, vorig jaar dé winnaar in automotive, moet haar nummer één positie afstaan aan Volvo en komt hierdoor op de tweede plaats in deze branche.
Onderzoek
Tijdens de CCDNA awards staat elk jaar een thema centraal. Dit jaar toonden BearingPoint en Novio Research een wetenschappelijke analyse met betrekking tot klantgerichtheid in een digitaal tijdperk. Een aantal inzichten:
- Bijna de helft van alle Nederlanders (47%) vindt dat digitalisering ten goede komt van service van bedrijven;
- Een op de zeven Nederlanders stelt dat de service van online shops beter is dan op de winkelvloer;
- 60 procent van de Nederlanders wil dat bedrijven altijd en overal bereikbaar zijn.
- CCDNA
- Volvo
- DSW
- Customer Centric DNA Awards
- Univé
- bereikbaarheid
- klantfocus
- digitalisering
- klantgerichtheid