Failliet Customer Xs maakt doorstart
Na een faillissement enige tijd terug heeft klantinteractie-expert Customer Xs een doorstart gemaakt als CXPerts. Op 1 juli vindt de officiële kick-off van het nieuwe bedrijf plaats, licht directeur Cees Zwezerijn op verzoek toe aan CustomerFirst.
‘Eind maart moesten we noodgedwongen ons faillissement aanvragen. We hadden eigenlijk al vanaf het begin een gespannen relatie met onze omnichannelpartner eGain, die weigerde bepaalde kosten voor zijn rekening te nemen. Dat ging om een paar ton. Toen deze partner begin februari eenzijdig het partnership opzegde, konden we onze klanten niet langer bedienen, wat leidde tot het faillissement’, verklaart Zwezerijn. Nadat het faillissement eenmaal was uitgesproken, kwam het contact met eGain weer op gang. ‘We zijn met de curator om tafel gegaan, met als conclusie dat de partner alle pijn uit het verleden op zich heeft genomen.’ In de afgelopen maanden is het contact weer hersteld. ‘Sterker nog, wij hebben als CXPerts een implementatiepartnership met eGain en voeren nationale en internationale implementaties voor ze uit.’
CXPerts
Anderhalve maand geleden maakte het bedrijf van Zwezerijn een doorstart onder de naam CXPerts. ‘Met mijn vrouw heb ik het bedrijf vanuit onze eigen beheermaatschappij terug kunnen kopen. Daarmee zijn we wel uit de Communication & Interaction Group gestapt. Vijf werknemers konden meekomen naar het nieuwe bedrijf, van twee mensen hebben we helaas afscheid genomen.’ De doorstart bracht ook een verhuizing met zich mee. ‘We zijn nu gevestigd in een dynamisch pand aan de Atoomweg in Amersfoort. Daar zitten we met een aantal start-ups en eigenlijk gedragen we ons ook zo.’
Het klantenbestand is vrijwel ongewijzigd gebleven. ‘We hebben onze klanten al snel weer kunnen benaderen, onder wie CBS, ICS, A.S. Watson en RDW. Die wilden we niet laten zitten en dat hoefde gelukkig ook niet. Daarnaast rollen we onze kennisbank Polly.Help internationaal uit, naar het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en wellicht zelfs de Verenigde Staten. De papegaai begint nu echt te vliegen!’
Deze weken werken Zwezerijn en zijn bedrijf toe naar de officiële kick-off op 1 juli. ‘De afgelopen maanden hebben we kunnen gebruiken om even op de resetknop te drukken’, besluit hij positief.
- Customer Xs
- eGain
- klantcontact
- klantinteractie
- Cees Zwezerijn
- doorstart
- CXPerts
- faillissement
- Communication & Interaction Group
- Polly.Help