AH voelt Messenger en WhatsApp aan de tand

AH voelt Messenger en WhatsApp aan de tand
  • 21 augustus 2017
  • Redactie

Albert Heijn houdt onder de noemer WhatsAppie momenteel een pilot met WhatsApp in vijf filialen. Via deze weg kunnen klanten vragen en klachten appen, evenals brood reserveren bijvoorbeeld. Daarnaast biedt de supermarktketen sinds kort Facebook Messenger aan als klantinteractiemedium.

Woordvoerder Anoesjka Aspeslagh laat aan Distrifood weten dat een beperkte groep klanten is uitgenodigd om aan het Messenger-initiatief deel te nemen. Middels dit communicatiekanaal kunnen geregistreerde klanten ieder moment checken welke persoonlijke bonusaanbiedingen er voor hen die week klaarstaan. ‘Wij willen klanten de mogelijkheid bieden deze op het kanaal van hun keuze op te zoeken. Dit kan op dit moment al in de Appie-app of op AH.nl. We willen kijken of de toevoeging van Facebook Messenger door klanten wordt gewaardeerd en gebruikt.’

Verlenging test
De Zaanse grootgrutter streeft ernaar om uiterlijk binnen 30 minuten op een appje van een klant te reageren. ‘De meest gestelde vragen betreffen de beschikbaarheid van producten en openingstijden’, stelt Aspeslagh. Omdat steeds meer klanten de service gebruiken, is de in mei gestarte pilot van juli tot oktober verlengd. ‘Na afloop kijken we hoe en of we verder gaan, of de service structureel in deze winkels wordt aangeboden en of we er andere winkels bij betrekken.’ AH geeft al langer onder meer kookadviezen via WhatsApp.

Hoewel Albert Heijn in november vorig jaar bekendmaakte de pilot ‘Drogist op Afstand’ stop te zetten, is er afgelopen zomer opnieuw een nieuwe test gedaan met dit concept. In plaats van drie locaties waren er nu zeven winkels bij het experiment betrokken, meldt Shopper Marketing Update.

comments powered by Disqus