Eva Jinek lost chatbot af als vraagbaak

Eva Jinek lost chatbot af als vraagbaak
  • 7 augustus 2017
  • Redactie

Televisiepresentator Eva Jinek fungeert morgen als stand-in van haar eigen chatbot. Vanaf 12.30 uur zal zij vragen van fans beantwoorden. Dit alles is te volgen via een Facebook-live sessie.

Jinek lanceerde begin dit jaar haar nieuwe journalistieke platform en Messenger-chatbot, inmiddels goed voor een half miljoen unieke bezoekers per maand. Via de Eva-chatbot, die is doorontwikkeld in samenwerking met Greenberry* en NoProtocol, ontvangen abonnees nu artikelen, foto’s en spraakmakende items op basis van hun persoonlijke behoefte. Zij kunnen onder meer aangeven op welke tijden ze berichten willen ontvangen. Tevens kan de chatbot meer vertellen over geplaatste artikelen zonder dat je direct naar de artikelen op de website hoeft te gaan. Het Facebook live-event is dinsdag 8 augustus vanaf 12.30 uur hier te volgen.

* In de rubriek RobotFirst levert Greenberry sinds eind 2016 om de maand een inhoudelijke bijdrage in de fysieke uitgave van CustomerFirst. Hierbij de eerste drie items:
RobotFirst #1: Googelen? Dat is zó 2016
RobotFirst #3: Nog even geen kunstmatige intelligentie
RobotFirst #5: Van Turing Test naar Haha-test

Fotocredits: Pim van Boesschoten

comments powered by Disqus