Arriva test WhatsApp in Friesland en Groningen
Vervoersmaatschappij Arriva houdt een pilot met klantcontact via WhatsApp. Vanaf vandaag kunnen bus- en treinreizigers in de provincies Friesland en Groningen een maand lang contact opnemen via de berichtendienst.
Het bedrijf is via WhatsApp bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 06.00 tot 23.00 uur en in het weekend en op feestdagen van 07.00 tot 23.00 uur. Arriva zet al langer Twitter en Facebook in als contactkanaal.
Eén-op-één contact
‘We verwachten een wens van veel reizigers in vervulling te laten gaan. Door WhatsApp als kanaal toe te voegen, vindt er nog meer één-op-één contact met de klant plaats’, citeert onder meer RTV Noord de vervoerder.
Arriva verzorgt onder meer het treinvervoer op de zogeheten Noordelijke Nevenlijnen in Noord-Nederland. Dit zijn de regionale spoorlijnen die vanuit en tussen de steden Leeuwarden en Groningen lopen. Daarnaast zijn de concessies voor een aantal lokale en regionale busdiensten in de noordelijke provincies in handen van het bedrijf.
- openbaar vervoer
- Groningen
- Friesland
- contactkanaal
- Arriva
- klantcontact
- bus
- trein
- klantenservice