Kia Motors America zet virtuele assistent in
Kian, een door artificial intelligence ondersteunde virtuele assistent, is door Kia Motors America (KMA) geïntroduceerd om klanten aan de hand te nemen. Op de Facebook Messenger-pagina van het bedrijf is al actief, door het bieden van productinformatie, actuele aanbiedingen en het maken van vergelijkingen met competitieve voertuigen. Binnen afzienbare tijd is Kian ook beschikbaar op de website van het automerk.
Kia stelt dat de virtuele AI-assistent een ‘mobile-first shopping experience’ levert die aanvoelt als een conversatie met een menselijke automotivespecialist, maar slimmer omdat het direct data-analyses maakt. KMA past het gebruik van chatbottechnologie aan op het succes van de zogeheten NiroBot, die in november 2016 is geïntroduceerd. Daarmee zijn in een jaar tijd 875.000 engagements gerealiseerd met meer dan 33.000 consumenten en ruim 22.000 verkochte Niro crossovers.
Machine learning
‘Kian is geprogrammeerd om individuele klantbehoeftes te begrijpen en daar direct op te anticiperen qua support’, aldus Saad Chehab, vice president marketing communications bij Kia Motors America. ‘Consumenten en Kia-eigenaren kunnen 24/7 met Kian chatten, zonder druk en op het mobiele messagingplatform dat zij het meest gebruiken.’
Het automotivebedrijf is een samenwerking aangegaan met CarLabs voor de ontwikkeling van de virtuele AI-assistent. De ervaring zal worden geoptimaliseerd aan de hand van de input en data van gebruikers. ‘Hoe meer shoppers dit systeem gebruiken, hoe meer het leert om op vragen te anticiperen, meer specifieke antwoorden kan geven en slimmer wordt’, besluit CarLabs-ceo Martin Schmitt.
- chat
- machine learning
- AI
- Kia Motors America
- customer support
- virtuele assistent
- NiroBot
- Kian
- klantcontact
- 24/7
- CarLabs