CustomerFirst Jaaroverzicht 2017

CustomerFirst Jaaroverzicht 2017
  • 27 december 2017
  • Redactie

Welke nieuwsberichten en artikelen gaven afgelopen jaar de meeste reuring? Onze webstatistieken leveren de volgende top 10 op. Via deze weg wenst het team van CustomerFirst jou veel leesplezier toe, plus een voorspoedig en klantgericht 2018!

1. Winnaars CustomerFirst Awards 2017
Professionals in klantcontact en customer experience vielen vanavond in de prijzen tijdens de uitreiking van de CustomerFirst Awards in het Beatrix Theater in Utrecht. De organisatie - Stichting NCCA, SAMR en CustomerFirst - reikte in totaal vier vakprijzen, twee publieksprijzen en een MVO-prijs uit.
Lees hier het volledige bericht

2. KLM wil klantverwachting overtreffen
Air France-KLM probeert zich al jaren te onderscheiden met een customer intimacy-strategie. Aan de voorkant lukt dat ook goed, denk maar aan de vele initiatieven op social media vlak. Maar aan de achterkant beschikt de luchtvaartmaatschappij nog altijd niet over een 360 klantbeeld omdat data versnipperd is over vele verschillende systemen. Dat leidt er bijvoorbeeld toe dat klanten via verschillende kanalen verschillende informatie krijgen. Aan die situatie komt binnenkort een eind nu het bedrijf een eigen big data platform ontwikkelt voor klantdata. Wat betekent dit voor de customer journey?
Lees hier het volledige artikel

3. De 10 meest bizarre vakantieklachten
De zomervakantie is voor de meeste mensen een periode om actief nieuwe landen en culturen te ontdekken of juist even helemaal niets te hoeven doen en lekker te luieren bij het zwembad. Beide vormen van vakantievieren leveren soms echter bizarre klachten op bij de klantenservice van touroperators. De Belgische krant Het Laatste Nieuws verzamelde de tien meest absurde klachten bij Thomas Cook.
Lees hier het volledige bericht

4. Drie contactcenters meest aantrekkelijke werkgever
Achmea, Bijenkorf en Conduent Almere zijn gekozen tot de meest aantrekkelijke werkgevers in klantcontact. Dat is bekendgemaakt tijdens de Nationale Klantcontactweek die momenteel plaatsheeft.
Lees hier het volledige bericht

5. Kloppend Hart - bol.com
In een parkachtig landschap aan het Amsterdam-Rijnkanaal staat de Utrechtse kantoorkolos van bol.com. Een minimuseum in de centrale hal toont de geschiedenis van de webwinkel, incluis de kantoorunit van waaruit eind jaren negentig de zaken begonnen. Op de vijfde verdieping van Toren C werken de Service Experts van de afdeling Customer Service. De vergelijking met de satirische televisieserie is gauw gemaakt, maar van een grijze en cynische kantoorwereld is hier geen sprake. Veel helderblauw uiteraard, omlijst door vrolijke klantcomplimenten en vitrines met cadeautjes en awards.
Lees hier het volledige artikel


6. Nominaties CustomerFirst Vakprijzen 2017
Stichting NCCA maakt vandaag de genomineerden voor de CustomerFirst Vakprijzen 2017 bekend. De belangrijkste prijs voor professionals in customer service maakt deel uit van het CustomerFirst Gala, een gezamenlijk initiatief van Stichting NCCA, SAMR en CustomerFirst, dat donderdag 20 april plaatsvindt in het Beatrix Theater in Utrecht.
Lees hier het volledige bericht

7. Principeakkoord cao contactcenters bereikt
De Werkgeversvereniging voor Facilitaire Contactcenters (WFC) en vakorganisatie Qlix hebben een principeakkoord bereikt voor een nieuwe cao. Daarmee is voorlopig een einde gekomen aan jarenlange onderhandelingen. De komende weken kunnen de betrokken medewerkers van de contactcenters zich uitspreken over het akkoord.
Lees hier het volledige bericht

8. Netflix breidt customer support uit in Amsterdam
Netflix zoekt honderden klantenservicemedewerkers voor het nieuwe kantoor in Amsterdam. Vanuit het pand krijgen klanten in een groot deel van Europa advies en ondersteuning.
Lees hier het volledige bericht

9. Webcare zwakker in de avonduren
De webcare van bedrijven en organisaties via social media laat in de avonduren nog te wensen over, terwijl consumenten juist dan vaak actief zijn. Dat blijkt uit het vierde Digital Dialogues Pulse-onderzoek (#DDP04), waarvan de resultaten gisteren zijn gepresenteerd.
Lees hier het volledige bericht

10. VodafoneZiggo zinspeelt op bieden van unieke CX
Werd het zogeheten quad play-aanbod in Nederland lange tijd gedomineerd door de kleuren gifgroen met een beetje blauw en geel, per 2017 is dit kleurenpallet uitgebreid met rood en oranje en is er sprake van een duopolie. Dit alles is natuurlijk te danken aan Vodafone en Ziggo, die afgelopen Oudjaarsdag officieel bekendmaakten hun fusie te hebben afgerond. Sjors de Visser, director Customer Service b2c van het nieuwe VodafoneZiggo, had - en heeft - zijn handen vol aan deze eenwording. Een uitdagende, maar magnifieke klus. 'Klanten tevreden houden is ons enige doel.'
Lees hier het volledige artikel

Beste wensen!








































comments powered by Disqus