Wereldrol voor AI-chatbot Booking.com
Booking.com stelt Booking Assistant, de chatbot van het bedrijf die service en ondersteuning verleent, per vandaag wereldwijd beschikbaar voor Engelstalige boekingen. De AI-chatbot is volledig intern ontwikkeld en werkt op elk apparaat en platform.
De technologie achter de Booking Assistant analyseert en herkent de meest gestelde vragen van klanten, bijvoorbeeld over de betaling, beschikbaarheid van WiFi en het wijzigen van data. Momenteel kan de bot 30% van de verblijfsgerelateerde vragen van klanten binnen 5 minuten beantwoorden. Gaandeweg wordt de tool steeds geavanceerder. Wanneer de Booking Assistant een vraag geïdentificeerd heeft die hij niet zelf kan beantwoorden, haalt hij er, afhankelijk van de aard van de vraag, hulp bij van ófwel de klantenservice van Booking.com ófwel de accommodatie. Het antwoord wordt dan direct in de conversatie met de klant toegevoegd.
‘Het gaat ons bij AI niet om het vervangen van menselijke interactie. Het is een instrument waarmee we voor een nog persoonlijkere, bevredigendere en soepelere reiservaring zorgen bij de klanten’, licht James Waters, algemeen directeur Klantenservice van Booking.com, toe.
- klantervaring
- Booking.com
- klantinteractie
- AI-chat
- Booking Assistant
- klantreis
- automatiseren
- faq
- klantenservice
- klantcontact