Spiegeltje spiegeltje aan de online wand
Klanten de mogelijkheid bieden om digitaal kleding te passen, dat is wat het platform van Clothes2me doet. ‘Een nieuwe stap in gepersonaliseerde winkelervaring’, stellen de initiatiefnemers. Online winkelbeleving voor klanten moet volgens hen hetzelfde worden als de beleving in een fysieke winkel.
Dankzij genoemd platform hoeven klanten niet meer de deur uit om kleding te passen. Via een aangepast 3D-model kan de klant beoordelen of de pasvorm van het item voldoet aan de wensen. De oprichters hebben ook aan gebruiksgemak gedacht: de klant kan zelf aangeven bij welke webshop het 3D-model mag worden toegepast, zodat deze altijd beschikbaar is. ‘Wij willen de passpiegelervaring overal beschikbaar maken’, liet David Uhlenbroich, medeoprichter van Clothes2me, onlangs weten aan Twinkle (zustertitel van CustomerFirst).
De pilotversie begint in 2018, in het najaar verwacht het bedrijf marktintroductie. Doel van het platform is de retourstroom van kleding te verlagen. Daarnaast willen de oprichters naar een ‘no cure, no pay-model’, al is dit nog toekomstmuziek.