HEMA hamert op hogere NPS
Retailbedrijf HEMA staat op het punt een innovatielab te openen waar het allerlei nieuwe technologieën kan uitproberen voor de fysieke en digitale winkels. Emerce bericht vandaag dat de nieuwe CIO van HEMA, Carsten Klomp, hierbij twee doelen hanteert: óf de NPS vergroten óf de winkel beter laten werken.
‘We willen echt een omnichannel organisatie worden. Daarom leren we in de volle breedte digitale vaardigheden aan’, vertelt Klomp. Vanuit zijn functie gaat hij meer verbanden leggen tussen online en offline. ‘Zij delen elkaars prioriteiten en ik coördineer.’ Binnen het lab worden kleine experimenten gedaan met nieuwe technologie. Dit zal worden gedaan op een agile manier van samenwerken. ‘Binnen twee jaar wil ik dat optuigen en schaalbaar maken.’
De (online) retailer vond onder meer een inspiratiebron in Marktplaats.nl, waar vorig jaar een vergelijkbare omslag plaatshad en nieuwe producten nu sneller worden geïdentificeerd en gebouwd. ‘Een innovator op technologisch gebied zal HEMA nooit worden, maar we manoeuvreren richting early adopter’, stelt Klomp.
Lees ook: HEMA creëert gepersonaliseerde customer journey
- Net Promoter Score
- experimenteren
- digitale vaardigheden
- innovatielab
- NPS
- omnichannel
- technologie
- HEMA
- agile