Carrefour bouwt robotsupermarkt
Klanten van Carrefour kunnen binnenkort in Brussel hun boodschappen laten doen door een robot. Bij binnenkomst geven mensen op een scherm aan welke producten ze willen aanschaffen, waarna een machine het boodschappenpakket samenstelt.
In de nieuwe supermarkt kunnen klanten ook online bestelde boodschappen ophalen, schrijft zustertitel MarketingTribune. Volgens de Franse retailer zijn allerlei soorten producten verkrijgbaar, van diepvriesproducten tot artikelen van de versafdeling. De winkel opent uiterlijk begin volgend jaar zijn deuren, waarna volgens Carrefour meer van deze winkels zullen volgen.
Spraakbesturend shoppen
Begin 2019 gaat er ook een strategisch partnerschap in tussen Carrefour en Google. Klanten kunnen dan online thuis boodschappen kunnen bestellen via spraakcommando’s in Google’s voice assistant Home of via een smartphone, liet het bedrijf in juni weten.
- robotsupermarkt
- Carrefour
- digitalisering
- customer experience
- retailer
- Brussel
- klantreis
- klantbeleving
- robotisering