‘Normale mensentaal’-chatbot onthuld

‘Normale mensentaal’-chatbot onthuld
  • 22 januari 2019
  • Redactie

Ingenico Group introduceert vandaag een nieuwe chatbot op de markt. De zelfbenoemde ‘innovatieve’ bot kan specifieke nuances beter onderscheiden en hierdoor in natuurlijk taalgebruik communiceren met de klant.

Bij de ontwikkeling van de bot is NLP (natural language processing) van IBM Watson toegepast. Door deze toepassing kan de chatbot naar eigen zeggen goed omgaan met de natuurlijke variaties in de communicatie tussen individuen en is de bot in de mogelijkheid om snel en adequaat te reageren op klantvragen. Voor de ontwikkeling van de bot werkte Ingenico Group samen met marketing- en salesplatform JoinedApp.

AI-services
De betaalpartner belooft dat klanten middels de nieuwe AI-component in minder stappen hun bestelling en aankoop kunnen afronden, wat conversie verhogend is voor leveranciers en verkopers. ‘Dankzij IBM Watson AI-services kunnen gebruikers gewoon tegen de bot vertellen wat ze willen kopen en direct de betaling en aflevering regelen. Daarmee is een naadloze afhandeling voor klanten daadwerkelijk gerealiseerd’, meent Gabriel de Montessus, ceo van Ingenico ePayments.


comments powered by Disqus