Majorel meldt zich formeel in CX-land
Bertelsmann, de multinational waar ook Arvato CRM Solutions deel van uitmaakt, is een strategisch partnership aangegaan met het Marokkaanse Saham Group. De gezamenlijke organisatie – Majorel genoemd – behelst meer dan 48.000 medewerkers in 28 landen.
Het nieuwe bedrijf heeft tot doel een leidende positie in te nemen in de customer experience industrie in alle grote markten wereldwijd en wil dat realiseren door flink te investeren in zijn regionale netwerk en digitale customer engagement mogelijkheden. Majorel is voornemens in de komende jaren ‘enkele honderden miljoenen Amerikaanse dollars’ te investeren in geografische expansie en in digitale capaciteiten en oplossingen, waaronder analytics, artificial intelligence en automatisering.
Geloof in eigen kunnen
Thomas Mackenbrock, ceo van Majorel, rekent komend decennium op snelle groei en verandering in de CX-industrie. ‘Om deze uitdagingen en kansen het hoofd te bieden, moet je de perfecte combinatie van mensen, technologie en globaal bereik zien te vinden. Bij Majorel zijn we klaar om te investeren in onze toekomst en voordeel te behalen uit deze mogelijkheden’, klinkt het strijdbaar.
Met ruim 1.500 medewerkers kent de organisatie een sterke aanwezigheid in Noord-Amerika. Fara Haron, regional ceo Noord-Amerika, Ierland en Zuidoost- Azië bij Majorel, is overtuigd van het beoogde success. ‘Met een wereldwijd contactcenternetwerk en geavanceerde digitale en technologische capaciteiten, zullen wij top-notch customer engagement leveren aan een paar van ‘s werelds grootste en meest gerespecteerde merken. Wij kijken ernaar uit om Noord-Amerikaanse bedrijven te helpen uit te breiden naar nieuwe gebieden, met een nadruk op cultuur en de klantenservicestrategie.’
Lees ook: Conduent omgedoopt tot Continuum
- partnership
- Saham Group
- Bertelsmann
- contactcenter
- customer experience
- customer engagement
- uitbreiding
- klantcontact
- tech
- Marjorel
- Arvato CRM Solutions
- customer service
- strategie
- AI