Olivia: financieel millennial-maatje
Liv, de digitale bank van de in Dubai gevestigde financieel dienstverlener Emirates NBD lanceert Olivia: een conversational AI-chatbot. ‘Liv's doel is om een gevarieerde en digitale ervaring te bieden voor een nieuwe generatie klanten.’
Voor de uitrol van Olivia werkt de bank samen met Kasisto, een AI-platform dat is gespecialiseerd in het ondersteunen van banken om een digitaliseringsslag te maken. Liv heeft Kasisto ingevlogen om meerdere functies, producten en kanalen toe te voegen en zodoende de klantervaring te verbeteren. Er wordt met name gefocust op millennials.
Nieuwe consumentervaringen
De bank wil deze nieuwe klantgeneratie een platform bieden dat intuïtief en eenvoudig in het gebruik is. Daarnaast moet Olivia hen ondersteunen in het dagelijks leven, zich middels machine learning aanpassen aan hun individuele voorkeuren en hen daarmee in staat stellen om betere financiële beslissingen te nemen. ‘Ons doel is om volledig nieuwe consumentenervaringen te creëren die zo natuurlijk zijn als een gesprek en met een menselijke servicemedewerker. In haar rol als financieel maatje helpt Olivia klanten hun financiën beter te beheren’, aldus de financieel dienstverlener.
- AI
- klantgeneratie
- klantervaring
- Emirates NBD
- customer experience
- millennials
- servicemedewerker
- klantgemak
- kunstmatige intelligentie
- digitale ervaring
- conversational chatbot
- Liv
- Olivia
- chatbot
- machine learning